Polityka handlowa zwana polityką zagraniczną albo międzynarodową, gdzie rząd decyduje o wymianie usług cen między państwami ku lepszemu osiągnięciu bilansu handlowego i wzrostu gospodarczego, jak i konkurencji. Tak jak w każdej dziedzinie, tak i tu do osiągnięcia zamierzonych celów potrzebne są następujące czynniki: cło importowane, ograniczenia ilościowe, bariery pozataryfowe, oraz subwencje eksportowe (czyli bezzwrotna pożyczka dla przedsiębiorstw, które eksportują swoje produkty), tak więc polityka handlowa jest powiązana z polityką ekonomiczną danego kraju. Cło ma na celu ochronę lokalnego rynku, jak i kontrolę zysku przedsiębiorstw. Ograniczenie ilościowe, tzw. embarga, lub kontyngenty służą do wyznaczania importu danego towaru do kraju oraz znalezienia jego zbytu. Trzeci czynnik przez bezpośrednie przepisy administracyjne, jak i prawne segreguje towary zagraniczne oraz porównuje z dobrami jak i usługami krajowymi, a subwencje eksportowe działają na wzmocnienie nie tylko eksportu ale i konkurencji między zagranicznymi producentami, jest to jedyny czynnik, który w żaden sposób nie ogranicza towaru.
Related Posts
Polityka jakości firm
- Fundacja MDM
- 28 września, 2022
- 0
Polityka jakości firm jest to doskonała strategia, która ma na celu dążenie do doskonałości świadczonych usług i spełniając wymagania oraz potrzeby klientów. Proponowane świadczenia powinny […]
Społeczeństwo produkcyjne, Polityka władz
- Fundacja MDM
- 9 marca, 2023
- 0
Społeczeństwo produkcyjne, które stawia na system wartości oraz działalność nieantagonistyczną przedrzymskim produkcja oraz handel. Nastawione jest na wyzwolenie gospodarki spod władzy działalności militarnej bo jak […]
Społeczeństwo obywatelskie, pismo Polityka
- Fundacja MDM
- 14 listopada, 2022
- 0
Społeczeństwo obywatelskie to nie tylko ogranicza się do pójścia i uczestniczenia w wyborach, ale również interesowanie się rozwojem i podejmowania decyzji o najważniejszych sprawach w […]